Begrijpend lezen
Laat alle vragen zien
<=
=>
Lees de tekst 'Watje-watje-weg'.
Waarom heeft de schrijver deze tekst geschreven?
?
Om kinderen te
leren
hoe je het spel 'Watje-watje-weg' speelt.
?
Om kinderen
over te halen
om het spel 'Watje-watje-weg' te maken.
?
Om kinderen te
informeren
over het spel 'Watje-watje-weg'.
?
Om zijn
mening te geven
over het spel 'Watje-watje-weg'.
Met welke woorden geeft de schrijver een
volgorde
in de tekst aan?
?
eerst - dan - na - afgelopen
?
wat - aantal - hoe - wie
?
doos - schaar - watjes - veertjes
?
knip - plaats - watje - punten
Wanneer is een speelronde afgelopen?
Kies het
beste
antwoord.
?
Als het watje van de doos afgeblazen wordt of door een opening verdwijnt.
?
Als het watje van de doos afgeblazen wordt.
?
Als het watje door een opening verdwijnt.
?
Als een nieuw tweetal aan de beurt is.
Woordenschat: een
paar
is een ...
?
tweetal
?
drietal
?
zestal
?
enkeling
Woordenschat:
eveneens
betekent ...
?
ook
?
tegelijk
?
direct
?
even groot
Woordenschat: wat wordt in deze tekst met het woord
ronden
bedoeld?
?
Delen van de wedstrijd.
?
Cirkelvormige banen.
?
De gaten, zo groot als een bierviltje.
?
Dat kun je niet weten.
OK